Flyttat eller flyttats


På hyllkanten står det att Kvargen har flyttat till hyllan med grädde. Jag undrar om det var ett gemensamt beslut att lämna den gamla invanda platsen och bege sig ut i det okända. Ser framför mig små runda förpackningar som med resväskor och kartonger mödosamt tar sig ner på golvet och i gemensam tropp ger sig av till gräddhyllan några meter därifrån.  De lite större förpackningarna håller reda på de små för man vill ju inte tappa bort någon på vägen.  Jag undrar om de såg fram emot flytten med glädje eller om de var lite oroade för vad som skulle möta dem. Fanns där verkligen tillräckligt med plats och blev de väl omhändertagna av dem som redan fanns i hyllan. Ja många frågor får jag när jag läser lappen på hyllkanten.  
Jag har i alla fall inte flyttat, tvärtom förbereder jag mig på att riktigt boa in mig nu när hösten lär vara på  väg på riktigt. 
 
De som bott här har också flyttat ut men kanske kommer de tillbaka till våren. 




Kommentarer
Postat av: kalebass

Dom kommer tillbaka, tack och lov. Tänk, på min balkong blommar sommarblomstren om ännu en gång. Jag som nästan var redo att kasta dom... Gör den mörka tiden lite kortare.

2014-09-24 @ 21:23:01
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Znogge

Vilken lustig tanke! Undrar om kvargen själv fick ett ord med i laget.

Vi åker till Budapest om en månad så jag ser fram emot dokumentation i ord och bild :-)

2014-09-28 @ 15:24:56
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0