"Stream of consciousness"


Uppgiften till idag på kursen jag går var att göra en serie om fem bilder som berättar om min vardag ur ett subjektivt perspektiv. Uppmaningen var fotografera intuitivt. Don't think! Jag tog många bilder, regntunga bilder på bruna löv och trista trottoarer. Att sedan försöka vaska fram fem stycken av dem som på något sätt förmedlar en känsla mer än en kronologisk historia var svårt men skoj. Det som är extra roligt är att man kan ta med bilder som inte kan stå för sig själva när man gör en serie. Jag gjorde mitt urval, laddade upp dem och gick sen och la mig. Vaknade i morse med en bestämd känsla av att jag måste göra om. Så det blev delvis andra bilder som jag i morse laddade upp till Göran, läraren på kursen.  Inte riktigt så tillrättalagda men med lite mer känsla. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: madonnan

Spännande och riktigt talande med svartvitt, dessutom.

2014-10-30 @ 19:41:17
URL: http://madonnans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0