Myror


Jag fortsätter att ta en bild om dagen. Idag är temat stig och jag tänkte fotografera en myrstig, en tanke som kändes nyskapande och kreativ. För mitt inre såg jag myror som kämpade längs en väl upptrampad stig någonstans i skogen. För att hitta den där myrstigen drog jag mig till minnes att det finns en massa myror en bit bort i ett litet skogparti, så jag tog cykeln och trampade dit. Visst mindes jag rätt, där fanns en stor mängd med myror som rörde sig över ett ganska vidsträckt område. Inte gick de speciellt samlat och någon stig var svår att urskilja. När jag tittade närmare på marken var det snarare som ett böljande hav att myror. Och där och då mitt i detta hav insåg jag hur otroligt korkat det var att jag inte bytt ut mina sandaler mot gummistövlar. 
 


Kommentarer
Postat av: znogge

I ett sådant läge känns det bra att ha gummistövlar på fötterna ja. Man vet aldrig vad som mer kan dyka upp i skogen...

2014-05-20 @ 07:13:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Jag skulle önska att människor tog sig tid att stanna upp och se sig omkring! Istället för att irra omkring just som myror. (Men, dom har tydligen ett visst system trots allt, myrorna).

2014-05-24 @ 19:59:37
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0