Kamera

I kväll tänker jag på det som min kompis i fotoklubben sa när hans bild blev utagen i klubbmästerskapet och han fick frågan vilken kamera han använt. Jag har fotat med den allra bästa kameran, den man alltid har med sig sa han. Vilken kamera är det då jo mobilens kamera. Teknik är inte alltid allt, det finns annat som också spelar roll.
Och här skulle jag nu slänga in en särdeles lyckad bild tagen med mobilen men just nu är de oåtkomliga under heltäckande plast så det får bli bildlöst idag. Vill du njuta av dagens bild så kika in på ettvardag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bert

Det där är någonting som irriterar mig.
"Guuuu vilken fin bild. Vad har du för kamera."

Då njuter jag riktigt mycket när jag får säga:"Det är mobilen. Och det var jag som fotograferade."

Jag har visserligen både bra mobilkamera, liten kamera och systemkamera. Men systemkameran tar inga bilder. Det är jag som gör det.

2014-02-12 @ 22:40:50
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, jag har faktiskt aldrig använt min mobilkamera! Eller jo, en gång skulle jag försöka få till en flashig bild på min utsikt och sedan koppla det till en väderapp för att få aktuellt väder. Det gick sådär...
Kram

2014-02-12 @ 22:42:32
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Det ligger en del i det även om jag ytterst sällan använder min mobilkamera. Många ta väldigt bra bilder och man har den alltid till hands. Var sak har sin tid.

2014-02-13 @ 06:31:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nässelblom & choklad

Så sant, så sant… Det blir inte många bilder om man inte har någon kamera med sig. Visst är mobilkameran suverän på det sättet. Däremot har jag svårt att bli riktigt bra kompis med den, men det är rätt nytt för mig. Trist det där med fixeringen vid vilken kamera det är. Kul att även se dina foton i fotoutmaningen i större format än på instagram. Gillar dem mycket!

2014-02-14 @ 15:19:06
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0