Gåva

Jag skulle ta en bild på temat gåva. Jag frågade om det var ok att ta en bild.  Jag tog bilden och gav henne  en slant i muggen. Försökte se det som en enkel affärstaransaktion då jag betalade för en tjänst men gick därifrån med en känsla av att ha tagt något i från henne som jag inte hade rätt till. Jag är lyckligt lottad som kan fundera över detta  och dela med henne en smula av mitt överflöd. Hennes blick dröjer kvar liksom känslan av att det kunde vara jag.  Skiljelinjen är tunn som spindelnät.
 


Kommentarer
Postat av: Sylvia S

Fin bild liksom temabilden på FB. Alltid svårt att ta bilder där människor är med tycker jag. Är det övergrepp att ta bilder o publicera?
Du frågade i alla fall.

Svar: Jag tycker också att det är jätte svårt. Därför har jag som utmaning att försöka. Men det är helt klart att kliva utanför min komforten.
Kersti

2014-08-29 @ 21:37:11
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Znogge

För att kunna ta denna bild var det nödvändigt att fråga. Ingen skulle behöva sitta så...

2014-08-31 @ 11:36:13
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0