Äntligen höst?


Jag gillar inte hösten, sommaren är min årstid men nu känns det skönt att regnet äntligen kom. Det är på något sätt välgörande för både naturen och själen, båda behövde en rejäl uppfräschning. Nu kan jag med gott samvete krypa in i bästa fåtöljen med tekopp och bok. Jag tänker i alla fall att jag ska göra det, och det kan vara ett första steg i rätt riktning. Och om man ska försöka se något positivt med att det blir mörkare och mörkare (och det måste i alla fall jag) kan det vara att det inte är så lätt att se alla dammråttorna i hörnen. 

 


 

Kommentarer
Postat av: Nässelblom & choklad

Älskar sommaren, men tycker faktiskt också om hösten. Det jag inte gillar är att efter hösten blir det kallare, mörkare, inga växter och inte lika skönt att vara ute. Men själva hösten kan vara så otroligt vacker, egentligen mycket vackrare än våren - fast våren bär ju med sig så mycket positivt när ljuset och grönskan kommer tillbaka. Fint med årstider, men jag önskar att sommaren alltid ska räcka länge och vara så fin som den varit i år.

2013-09-18 @ 08:56:55
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: kalebass

Hösten kan verkligen vara vacker. Med sin friskhet kan den kännas som början på något nytt.
Framförallt kravlöst, till skillnad från vår o sommar. Långa promenader bland färgrika löv,och levande ljus vid hemkomsten. Ett glas rött...

2013-09-19 @ 11:50:12
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Bert

Jag tackar för att vi har fyra årstider.

2013-09-28 @ 14:02:36
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0