Att välja

Livet är fyllt av valmöjligheter. Är det inte elabonnemang och pensionsförsäkring så är det vilket pålägg man ska ha på smörgåsen. I stort som smått har vi i landet lagom möjlighet att bestämma själva. Och som min man ofta påpekar, att inte välja är också ett val. Valfrihet är en god sak har jag förstått men det är inte alltid jag håller med om det. Jag kan bli lätt utmattad av allt som finns att välja mellan. Ibland önskar jag att det bara fanns en sorts tandkräm (eller kanske två). Det skulle i vissa lägen göra livet en smula enklare. Jag blir lätt stressad av allt jag skulle ha en chans att påverka om jag bara tog den. Idag gjorde jag ett aktivt och inte så noga genomtänkt val skulle det visa sig. Jag valde att bara ta regnjackan och inte regnbyxor och stövlar också när jag gick iväg på hundpromenaden. Det finns många sorters regn, duggregn, regn och ösregn. Och så finns det skyfall, du vet ett sånt där regn när himlen öppnar sig. Det behöver inte vara så länge. Man blir väldigt blöt även på en kort stund, speciellt om man inte har ordentliga regnkläder på sig. 

 

 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Hoppas du har hunnit torka! Jag gjorde också ett felval, tog ingen jacka med mig alls då vi åkte ut på skogen. Till slut fick Hasse som hade en jacka på sig ta ut hunden medan jag satt kvar och väntade i bilen, hihi
Ha en skön sommarhelg,

2013-06-14 @ 17:27:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Jag gjorde ett liknande val en gång och var fullständigt genomblöt. Ångrade varför jag var så bekväm och inte valde regnbyxor... Men hundarna var lika glada :-)

2013-06-14 @ 19:00:34
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0