Fåglar


Fåglar är också djur, men snabba och svåra att fånga på bild. Jag har flera gånger försökt med varierat resultat. Det är svårt att se vilken fågel bilden föreställer eftersom bara vissa delar av fågeln kommit med. Du får tro mig om jag säger att den första bilden visar en mås och bild nummer två är en blåmes som jag skrämde bort från fågelbordet. 
 
 
 
 
När jag nu till sist lyckades fånga en fågel på bild, en fågel som är både skarp och tydlig, då har jag ingen aning om vad det är för sort.
 
 
Förhoppningsvis är det någon annan som vet. Snälla berätta det i så fall för mig. 
Samma dag bilden togs flög fågelns ungar ut ur boet och därmed försvann hela familjen. Vi kan bara hoppas att de kommer tillbaka nästa år igen. 


Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

tyvärr, kan inte hjälpa dig där, jag tycker det är jättesvårt att se skillnad på småfåglar, det kan ju ibland bara handla om lite ljusare eller mörkare vingspetsar eller bröstfärg eller nåt. Men fint foto fick du till slut!
Kram

2013-07-03 @ 20:05:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Jag gissar på en grå flugsnappare men jag är långt ifrån någon expert. Snyggt fångad i alla fall!

2013-07-03 @ 20:15:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Härstafrun

Grå flugsnappare är också mitt tips. Fin bild! De andra är bra de också på sitt egna lilla sätt - konstnärliga!

2013-07-04 @ 10:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0