Odlingsrapport I


Det är otroligt, det växer så att det knakar och jag behöver inte göra annat än att titta på. Det måste vara någon hake någonstans eller är det så här det är att odla sina egna grönsaker? Då undrar bara jag varför jag inte satte igång för flera år sedan och varför inte alla gör det. Nästa steg är att lista ut hur man skördar på rätt sätt så att plocksallad och Mangold kommer igen. Trädgårdsportlack är en spännande bekantskap som verkar lite långsammare i starten än de övriga och vad mer jo dillen kommer på bred front, den lär vara lite kinkig men något har jag gjort som gör att den trivs. Nu mumsar vi sallad, mangold och rädisor.  Det känns både gott och nyttigt hur det nu går till och jag väntar med spänning på morötterna som jag tror kommer att bli fantastiska. Som pricken över it blir det jordgubbar på plantorna jag fick av min syster. Måste säga att jag känner mig rik. 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sylvia S

Vackra bilder som vanligt. Tänk att få plocka jordgubbarna direkt från egna landet och stoppa i munnen - det är lycka det.

2012-07-04 @ 08:22:49
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Åsa

Så du har hittat en ny talang hos dig själv? Så roligt! Nog är det rikedom att kunna skörda!

2012-07-04 @ 18:32:12
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Lillemor Johansson

Visst är du rik!! Så många härliga primörer. Kram vännen

2012-07-04 @ 21:48:48
Postat av: Ingegerd

Ja, den sortens rikedom är den överlägset bästa!
Smakar underbart med egenodlat.

Postat av: michèle

Appetizing! It lets us hope in summertime.

2012-08-10 @ 16:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0