Ord


Någonstans måste orden få fritt spelrum. Här på Plommenad får de, om inte alltid bestämma inriktning, så i alla fall en hel del plats. Ord kan vara så mycket. De kan göra gott och de kan göra skada. Därför bör man vara varsam med dem och inte klampa på hur som helst. Vi här hemma som gärna diskuterar både det en och det andra märker ofta att orden betyder helt olika saker för oss. Ett ord som jag upplever som stark och avvisande kan vara nästan motsatsen för någon annan.  Det är det som gör det så spännande med ord. Det som gör att det är en verklig utmaning at försöka uttrycka sig begripligt. Här på Plommenad tänker jag fortsätta försöka uttrycka mina tankar och funderingar över smått och stort.

Idag var orden tysta och det enda som hördes var min andhämtning.  Att åka skidor i ospårad terräng är som att vandra med ryggsäck. Man har inte plats för något annat än själva förflyttningen. Den tar kraften och energin. Tanken hamnar efter. Och solen den visade sig först efter att jag kommit hem.

 



Kommentarer
Postat av: Åsa!

Det är just det som är så skönt med motion, att tankarna inte har någon plats, man bara är med sin kropp.

2011-01-04 @ 12:10:01
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0