Otakt


Bakar bullar och tvättar. Jag är i otakt med mig själv. Sommarlov är i själva verket inte så olikt arbetsliv men ger mer utrymme för reflexion. Det är arbetsamt när tankarna får tid att tränga sig på. Jag bär på så många bilder av hur livet ska gestalta sig. Föreställningar som inte så ofta överensstämmer med verkligheten. Jag har för mycket Sörgårdsidyll i mina fantasier. När jag försöker regissera min familj så att de ska motsvara mina bilder vägrar de att ta regi.
De gör som sig bör och går sina egna vägar. Kvar blir jag, planlöst irrande i sommaren.

Karin Thunberg skriver i sin bok Mellan köksfönstret och evigheten "det är så mycket enklare att vara journalist med bestämda arbetsuppgifter och fastlagda lämningstider än en vanlig kvinna med ett oberäkneligt liv som pågår dygnet runt".   Det är inte så dumt att vara arbetsterapeut.








Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har insett att mina möjligheter att regissera familjen minskar i takt med barnens stigande ålder. De är alla tre otroligt självständiga och vet vad de vill. Precis som jag ville det skulle bli, eller? Får väl baka en omgång bullar jag med för just bakning finner jag väldigt avkopplande!

Kram och ha en fin fredag!

2008-06-13 @ 14:54:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mumin

Det där med att regissera familjen har jag slutat med......dem lyssnar ändå inte på en klok kvinna:)) Vilka goda bullar du bakat!! Kram ha en go helg. Mumin

2008-06-13 @ 16:02:37
Postat av: Ninni

Du skulle ju vila....(hötter med fingret)



Kramen

2008-06-13 @ 16:42:46
Postat av: Kersti

Ja Ninni jag vet men jag är inte så bra på det.

Ni har så rätt i att familjen inte lyssnar. Jag har ju fullt schå med att regisera mig själv, det går inge vidare det heller.

2008-06-13 @ 17:39:35
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ninni

Det låter otroligt mysigt med bullbak och tvätt! Och någon som blir glad när man bakat bullarna...

Tack för besöket hos mig du är så välkommen tillbaka. Jag återkommer gärna hit igen!

Ha en skön helg!

2008-06-13 @ 17:51:51
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Anonym

De där bullarna såg ju jättegoda ut kan du inte lägga ut receptet. så sugen jag blev

Här är det ingen som låter mig regissera det slutar bara med att jag står berättar hur jag vill det ska vara och ingen lyssnar Jag som tycker det skulle bli så bra om alla gjorde som jag villekram Tingeling

2008-06-13 @ 20:29:16
Postat av: Ingegerd

Att dagdrömma är en rättighet som är skön och viktig. Att knåda en deg känns också härligt och sen doften av de nybakta bullarna - det sprider hemtrevnad. Är Du kanske vilse i pannkakan?

Hoppas Du finner Dig tillrätta så småningom under sommaren!

2008-06-14 @ 21:51:45
URL: http://glömde copy
Postat av: asapasa

Ja, just så där känner jag mig nu. Mitt emellan och jag försöker då och då regissera min familj, vilket allt som oftast misslyckas. Det är nog så att jag mer borde regissera mig själv än dem. Det kommer att ta någon vecka till innan jag landar i ledigheten. Ha det bra!

2008-06-23 @ 10:48:50
URL: http://www.asapasa.wordpress.com
Postat av: Marianne

Bullarna ser du i alla fall ut att ha lyckats perfekt med, de är precis så där fina som man vill att de ska vara. Kan slå vad om att de smakar som du har bestämt också.



Och som Znogge sa här ovan, de blev nog som man ville i alla fall de där barnen, starka och självständiga. Gott betyg åt dig!

2008-06-25 @ 21:16:24
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0