En slags resa


Det är snart 7 år sedan jag började skriva på Plommenad. Inte kunde jag då ana vilken resa det skulle ta mig på.

Det var ganska många bilder där redan från början.  Ilva var min första inspiratör. Och Nilla som tog initiativ till att ses och som jag nu träffar regelbundet trots att vi inte ens bor i samma land. Sedan fick jag kontakt med Inger som från Brasilien tipsade om distanskurserna Digital bildbehandling och Fotografi visuell kommunikation på högskolan i Jönköping. Jag lärde mig massor och kände ett stort behov av att träffa människor som liksom jag ville prata om bilder.  Så 2011 gick jag med i Enskede Fotoklubb. 

Så tack vare bloggen kan man säga att har jag träffar och lärt känna en hel massa trevliga människor. Både på nätet och i verkliga livet. Jag har lärt mig och lär mig hela tiden så otroligt mycket om bild och fotograferande.  En resa som fortfarande pågår.

Nu i helgen arrangerade min klubb och två andra Stockholmsklubbar ( Stockholms fotoklubb och Midsommargårdens fotoklubb) RIFO som är som SM i fotografi, under tre dagar visas det bästa som svenska amatörfotografer presterat under förra året.
Dessutom var det Riksfotostämma, dvs årsmöte för Riksförbundet Svensk Fotografi, Sveriges Fotoklubbar (RSF). Så nu i helgen har jag träffat ännu fler trevliga människor som delar mitt intresse. 

Och ja, jag fick en bild antagen för visning trots (eller kanske tack vare) att ingen kunde lista ut vad det gula är. 

 



 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till en trevlig och utvecklande fotoresa på alla vis :-)

2014-05-12 @ 06:04:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: paula i pörtet

Ja jag kan ju inte heller påstå att jag vet vad det gula föreställer, någon typ av neonljus lutar jag åt...ja tänk så mycket man fått ta del av tack vare bloggen. Jag är inne på nionde året, har träffat många nya vänner i verkliga livet, inte blivit besviken en enda gång, och med det eremitliv jag nu lever så betyder bloggvännerna oerhört mycket. De berikar mitt liv, och där ingår just nu!
Kram

2014-05-15 @ 16:34:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kersti

Det gula är tunnelbanan som åker förbi. jag rör kameran upp och ner under tiden.

2014-05-24 @ 22:51:21
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: Nässelblom & choklad

Wow, det var en häftig effekt - det blev en spännande och intressant bild att fundera kring. Det är spännande att tänka tillbaka på vad bloggandet fört med sig. Min plan var att starta en blogg med italiensk mat, men när jag började se mig omkring hittade jag Ilva som var så enastående att jag skippade min tanke. Istället blev det Nässelblom, som nog egentligen är ännu mer jag även om jag varit mycket i Italienoch min mans släkt kommer därifrån. Kommer du ihåg när vi hade bloggträff på Blå Porten, det var kul. Roligt att höra hur din resa ser ut och dina bilder är underbara. De har alltid något mer, något att berätta och något som gör mig nyfiken.

2014-05-26 @ 22:09:44
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Kersti

Tack snälla Eva så roligt att du tycker om mina bilder. Det gör mig verkligen glad. Jag mins den där bloggträffen Det var jätte skoj att ses. kanske vi skulle göra om det.

2014-05-26 @ 22:18:53
URL: http://plommenad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0