Longboard lektion 4


Det är hur kul som helst, och ganska läskigt. Men själva grejen är att våga. Att våga framstå som löjlig men ändå ha roligt. Kanske är det en försenad femtioårskris, jag bjuder på det. Roligt och jobbigt är det, extra skoj att man kan göra det tillsammans med barnen. Målet nu är att i sommar åka longboard över Golden Gate, jag har hört att man kan cykla över så då borde longboard kunna vara möjligt. Närmaste utmaningen är att våga åka ner för backen från skolgården och hem. Jag tycker att det går alldeles för fort men håller på att lära mig bromsa, det är nästan det svåraste. Det hade det varit bra med en fångrem, en sån som man hade på skidorna förr i tiden. Då hade jag inte behövt oroa mig för att brädan försvinner ut i trafiken och orsakar kaos. Sen undrar jag varför brädorna är så fina på undersidan, den är det ju ingen som ser det utom när de står i hallen förstås. 

 

 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Börjar kanske bli lite sugen. Kanske också ska testa. Kan ju inte gärna vara den ende i familjen som ska gå över Golden Gate

2013-05-20 @ 21:45:36
Postat av: Kersti

Vi kan träna tillsammans :)

2013-05-20 @ 21:47:33
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: Znogge

Kris eller inte men visst är det roligt att utmana sig själv. Se vad man egentligen kan...

2013-05-21 @ 20:38:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nässelblom & choklad

Men du är ju helt biten. Vad häftigt! Jag håller tummarna för att du klarar din första utmaning och sen en till och en till osv....

2013-05-22 @ 19:44:15
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0