Förlorat.


Jag tog ut minneskortet ur kameran oh satte in det i kortläsaren, sedan hände något som gjorde att kortet blev sittande och inga bilder överförda. Så i dag när jag skulle ta vid där jag slutade igår dvs föra över bilderna har minneskortet formaterat sig själv på något, för mig, helt obegripligt sätt. Alla bildera är puts väck. Jag kan leva vidare utan dem men blir nästan galen av att inte begripa vad som hänt. Saker och ting försvinner inte så där utan att lämna minsta spår. Ett återställningsprogram har hittils hittat tre av de förlorade bilderna. Ingen av dem  kommer jag att spara. Sätter i kortet i kameran och hoppas att bilderna ska vara där lika plötsligt som de försvann men inga bilder uppenbarar sig. Jag försöker se bilderna framför mig. Barnen i Kulturhuset som spelade på väggen, slussen med min fotograferande vän och så nyårsafton när sonens vänner stod på rad och flätade varandras hår. Det finns definitivt värre katastrofer men lite retsamt är det allt.
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kan inte förklara vad som hänt men efter att yngsta fröken efter Egyptenjobbet förlorade 4000 bilder i ett datorhaveri är jag härdad.

Inget virus? Det hände yngsta fröken vid bildöverföring när hon var i Bangladesh.

Hoppas det ordnar sig.

2013-01-05 @ 22:45:15
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0