Renovering


Jag önskade mig ett sovrum helt utan teknik. Ett svalt sovrum där drömmarna inte störs av dammiga bokhyllor och blinkade ljus från routern i fönstret. Jag tänkte mig rummet målat i lugna färger, sobert och avskalat. Det blev precis så som jag tänkt mig. Färgen (en ljus grå grön ton) är helt rätt. Skjutdörrarna framför garderoberna blev exakt så som jag tänkt mig. Det vita överkastet och de ommålade sängborden passar precis. Men, som mannen försiktigt påpekade, det känns precis som ett hotellrum. Jag hoppas att det kan kännas lite mer som hemma när tavlorna kommit upp på väggen och gardinerna är på plats.

I samma takt som nya sovrummet blev allt mer rofyllt spred sig kaos i övriga lägenheten. Det är inte bara det att gamla sovrummet utan sängar blev som ett hav. Det är nu fyllt av allt det vi samlat på oss men stoppat undan lite här och var utan att tänka så mycket på det och utan att egentligen ha en aning om vad och var. Inget vi direkt saknat men sådant som är svårt att göra sig av med. Nu i det nya sovrummet fanns plötsligt ingen plats för dem så nu ligger de i travar på golvet och väntar på att tas om hand. Jag undrar om det överhuvudtaget är möjligt att renovera ett rum utan att de ger återverkningar på resten. Vi har i alla fall aldrig lyckats och då menar jag inte bara alla färgfläckar som jag sprider ut över hela lägenheten när jag målar, trots att jag alltid försöker vara väldigt försiktig.

 

 
 
 


      
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Fördelen, förmodligen den enda, med att flytta i snitt en gång om året eller vartannat år, är just att prylar som inte använts sedan förra flytten automatiskt får stryka på foten. Numera flyttar vi väldigt lätt, på gott och ont.
Kram och sussa gott

2012-12-12 @ 20:33:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Stilrent och fint. Nej, jag tror inte det. Inte hos oss i alla fall. Den senaste renoveringen ger fortfarande ringar på vattnet...

2012-12-12 @ 21:00:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Så fint det blev! Visst är det så att man samlar på sig både bra och mindre bra grejer, egentligen skulle man rydda ett hörn varje år. Men, det är så mycket man borde... :)

2012-12-13 @ 12:17:29
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0