I dag, sängen


Det är sängläge som gäller. Platt på rygg som med bunten av pappersnäsdukar inom räckhåll. Man hinner tänka när man stannar av den vanliga takten. Tänka på att vilken tur att jag har en sänga att ligga i och vilken tur att jag har familjen runt mig som kan ta hand om det där löpande. Vilken tur att jag har en hel hylla fyld med böcker som väntar på att bli lästa. Om jag nu orkar med det. Jag sov till halv tre utan att skämmas med ett litet avbrott för frukost. Julmarknad idag och imorgon i Enksede för dig som har vägarna förbi.


 


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Ibland finns det inget annat val än sängläge, och då är det ju tur att du har lite böcker inom räckhåll. Krya på dig Kersti!

2011-12-03 @ 18:00:44
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

Aj då! Är det Din tur nu. Hoppas det är snabbt övergående och "bara" ett virus. Bafucin halstabletter är riktigt bra tycker jag, lindrar halsont så det blir lättare att sova. Sömnen är den bästa läkaren! Krya på Dig!

2011-12-03 @ 21:30:16
Postat av: Nässelblom & choklad

Det är trist att vara sjuk men är det inget allvarligt så kan det ibland vara bra att stanna upp och vila lite grann. Krya på dig!

2011-12-08 @ 14:11:07
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0