Andrum


I dagens tidning skriver Karin Thunberg det som jag tänker, hon låter datorn vila och trycker på pausknappen (läs mer här). Det gör jag också när jag är på landet. Det är egentligen inte ett medvetet val utan mer en fråga om att foga sig i sakernas tillstånd.  Vi har någon slags skugga där som gör att nätkontakten blir sporadisk för att inte säga obefintlig. Det gör att det blir en paus, ett andrum i min tillvaro. Det blir tid att låta tanken och blicken vandra fritt ut mot åkrar och ängar. Tid att sitta och tänka på ingenting, att rödfärga hus, plantera blommor och planera för trädgårdslandet. Och det är väl vad sommaren egentligen går ut på, att i lugn och ro vara här mitt i tillvaron.




Kommentarer
Postat av: Znogge

Kan nog vara väldigt nyttigt. Jag tar inte med någon dator till Sicilien så... Får se hur det känns!

2009-07-19 @ 00:09:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Dubbelörnen

Ja nästa vecka går finfint :)

2009-07-19 @ 06:59:05
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Visst är det skönt att för ett tag stänga ute omvärlden!

2009-07-19 @ 09:13:33
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Anonym

I år har datorn fått fälja med mig nästan överallt men min dator påminner mig inte om jobb utan tvärtom fritid kram Tingeling

2009-07-19 @ 11:44:42
Postat av: Anonym

Ha det så gott nu på landet Kanske ses vi Trosa kram tingeling

2009-07-19 @ 12:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0