Tårta


"Förgyll dagen, tårta 110 kronor" så stod det på en skylt utanför ett bageri.
Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för de raderna.
Kanske för att jag tycker att man ska försöka göra vardagen så trevlig som möjligt, livet består ju till största delen av vardagar så det är en fördel om man trivs med dem.
Eller så är det för att jag har funderat en del på varför jag alltid stoppar i mig något när jag ska ha det lite mysigt., när jag firar, deppar eller vid nästan alla tillfällen. 
Jag muntrar upp med mat och böcker.
Mat till familjen, mat och böcker till mig.
Det är kanske inte alldeles sunt.
Det uppstår en viss rondör efter en tid. Det är svårt att äta, läsa och motionera samtidigt.
Intaget skall balanseras mot uttaget säger min praktiske man som tränar på arbetstid flera gånger i veckan.
Själv promenerar jag med hunden.
 

image175

 Det här är ingen prinsesstårta utan meditationshöjden på Skogskyrkogården på Alla helgons dag.



Kommentarer
Postat av: Znogge

Men en söt och god bit tårta höjer snabbt blodsockret och ökar vårt välbefinnande! Att välbefinnandet sedan sätter sig där det inte borde sitta är en annan femma. Men hund ger en bra grundmotion tycker jag och lite guldkant på tillvaron måste man unna sig!

Ha en fin tisdag!

2007-11-27 @ 06:06:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ylle

Ja just det, man måste sätta GULDKANT på vardagen. Och man kan inte alltid vara så förb... nyttig. Det är väl "bara" att gå litet längre med hunden sen... även det ger välbefinnande...
tycker Ylle, som också ibland unnar sig ett och annat.

2007-11-27 @ 07:15:15
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är en av världens vackraste platser tänker jag. Skogskyrkogården... ska vi promenera där ihop någon helg... undrar A-M

2007-11-28 @ 20:07:29
Postat av: Paula

Men hjälp, det liknade ju en prinsesstårta! Jag kan nog glädja mig själv med god mat, men inte med fikabröd..
Väntar ivrigt på att kunna börja åka till badet och motionera ibland, så snart jag kan böja armen så jag inte drunknar...tsss
Ha en fin kväll!

2007-11-29 @ 18:57:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Den här bilden vill jag ha i en bok. Den ska jag tipsa om. Den är för bra. Bara så att du vet. Jag kan inte se mig mätt på den. Anne-Marie

2007-11-29 @ 22:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0