Teknikens underbara värld



Nu fungerar toaletten!! Det var inte alldeles enkelt och jag var tvungen att byta en stor plastig grej som satt i cisternen.  Kvinnan i affären och jag pillade och skruvade på den trasiga för att försöka reda ut vad det var som hade gått sönder men efter ca 30 minuter gav vi upp. Jag fick en ny och hon ringde tillverkaren.
Väl hemma monterade jag den nya med visst besvär. Provspolade och konstaterade nöjd att det fungerade. En timma senare kommer Maja (äldsta dottern)
 -Mamma det rinner på toaletten.
Det var bara att ta bort cisternlocket och försöka igen. När vi pillat, skruvat och vridit en god stund satt den på plats utan att vi riktigt förstod hur vi gjort. Men nu fungerar det i alla fall.

I förrgår fortsatte jag envist med att försöka ladda ner bilderna från digitalkameran utan resultat. Jag ominstallerade alla program igen (säkert 5 gången) men ingen framgång. Ingen kontakt med kameran kom det upp en ruta som sa.
Så idag när jag kommer hem säger min man
- Vad bra att du ominstallerade alla programmen, nu har jag laddat ner alla bilderna. Hur det gick till, förklara det den som kan.


image13

En av bilderna som fanns i kameran var på vallmon utanför vårt köksfönster.



Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Hittade hit från Sylvias blogg där du kommenterat. Tycker det är så kul att hitta nya trevliga bloggar, och det gjorde jag denna gången också!
Avundas din vallmo, vi var tvungna i våras att gräva upp vår rabatt och vallmon överlevde med nöd och näppe. Tyvärr hinner den nog inte blomma i år, så jag får snällt vänta på pionerna som knoppar.
Ha en fin söndag!

2007-06-02 @ 20:54:36
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0