Första skörden


Det här är fantastiskt, en hel knippa vackra och välsmakande rädisor direkt från landet. Förtjusning och förvåning är det jag känner. Kan det vara så här lätt? Jag misstänker att detta är smekmånaden och att bistrare tider väntar, men tills dess njuter jag i fulla drag. Att ha fiberduk över lådorna när ösregnet kom visade sig vara en lyckträff. Mer tur än skicklighet kanske men jag fixade till det så att växterna under har lite utrymme för expansion och de står fortfarande upp trots slagregn. Nu kommer plocksalladen på bred front. Dillen och morötterna är lite mer försiktiga men har i alla fall visat sig. Nu längtar jag efter lite varmare väder så jag kan sitta där på den blå bänken och njuta av allt som växer.
 

 

Kommentarer
Postat av: Sylvia S

Måste vara en härlig känsla att plocka upp sina egenodlade grönsaker för första gången.

2012-06-28 @ 11:45:03
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se
Postat av: Härstafrun

Jag visste väl att det bodde en liten odlare i dig! Det är inte bara tur. Egna grönsaker smakar bäst!

2012-06-28 @ 20:41:53
Postat av: Ingegerd

Ja, det är speciellt med egenodlade grönsaker. Nu gillar inte jag rädisor, men vackra och dekorativa är de. Hoppas salladen växer på sig. Dill kan vara knepig att lyckas med, lycka till!

Postat av: Lillemor Johansson

Mmmm va gott det ser ut och som det smakar sen då...du är en hejare på att odla:) Kram

2012-07-02 @ 20:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0