Lev i evighet!


I en annonsbilaga till vår dagstidning läser jag följande
"En rapport från WHO visar att den som cyklar ett par timmar i veckan
minskar risken med 40 % för att dö i alla typer av sjukdomar och andra dödsosaker.
Det räcker alltså med att cykla till och från jobbet ett par dagar i veckan
för att ens dödlighet ska minska radikalt."
*
Är det inte fantastiskt att man kan minska sin dödlighet.
Vilken sensationell upptäckt.
Jag har alltid trott att vår dödlighet var 100 procent.
Jag undrar hur det blir om man har en dödlighet på 50 procent?
Vad händer med de där odödliga 50 procenten, hur utnyttjar man dem?
Men eftersom jag cyklar till och från jobbet
och har gjort det i flera år behöver jag inte bekymra mig,
jag kommer att leva i evighet.
Bäst att ni börjar cykla ni med så att jag får lite sällskap.

image276




Kommentarer
Postat av: Carin

Helt ljuvligt - jag kastar mig pa cykeln sa vi far sallskap!!!
Kram

2008-04-17 @ 22:50:57
Postat av: Znogge

Jag tycker om att cykla så för det något gott med sig så klagar i alla fall inte jag! Hoppas du får en trevlig fredag med inte allt för många måsten!
Kram!

2008-04-18 @ 09:56:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Sylvia

Visst slarvas det med språket mera nu än förr i tidningarna. För att inte tala om alla felstavningar sedan de tog bort korrekturläsarna.

2008-04-18 @ 17:11:35
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Paula

Haha, det var inte illa! Men vill jag leva i oändlighet? Njae, tror inte det...däremot drömmer jag om en cykel...
För tillfället är jag både halt och lytt, och får nog inga bonuspoäng, men försöker vara glad ändå!
Kramen

2008-04-19 @ 13:46:30
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0