Sång


Jag fattar ganska långsamt ibland, eller kanske är det så att jag inte alltid tänker och kopplar ihop det som jag vet. Alldeles nyss blev jag påmind om att man använder muskler när man sjunger. Visst är det något som jag vet. Muskler blir snabbt trötta om man inte har tränat upp dem. Ingen nyhet det heller. Men det som var nytt, eller det som jag inte kopplat ihop är att mina "sångmuskler" förstås behöver tränas precis som andra muskler för att orka sjunga. Nu ligger vi i hårdträning mina "sångmuskler" och jag. Hunden har ännu inte börjat yla men det är nog bara en tidsfråga.
 
Ibland när man går förbi så sjunger faktiskt den här fågeln och hans vänner, de finns på Fågelvägen, Astrid Lindgrens barnsjukhus. Jag antar att även fåglar behöver träna sina muskler.
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

men vilken häftig fågel, om jag skulle rikta nacken sådär skulle jag inte få ur mig en ton! Det är viktigt att man andas rätt då man sjunger, o då får musklerna helt klart jobba. Själv har jag inte sjungit på minst 20 år, inte ens i duschen
Kram

2013-10-24 @ 20:15:46
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0