Olika


I trängseln på tunnelbanan konstaterar jag att jag inte är den enda som inte är på bokmässan. Jag vet att det är många som är där men det är många som är här också. Jag undrar varför alla dess människor åker in till stan, varför de inte lufsar runt i skogen med korg och kaffetermos och låter mig få sittplats på vägen in till Hötorget.
Jag har hört att vi människor är lika men när jag tittar på alla som delar vagn med mig häpnar jag över att vi är så olika. Det känns som om vi är mer olika nu än vi var förr. Kanske är det så att det är mer ok att sticka ut idag än vad det har varit.  Visst är det en del som ser likadana ut, där man direkt kan se vilken grupp de tillhör men det är också många som är svårplacerade som om de hör ihop med sig själva och det är nog med det. Det kanske är så att det finns fler grupper idag att tillhöra men att det också finns en massa människor som helt enkelt går sin egen väg, om det nu är så enkelt.

 

Han var ganska olik de flesta andra i publiken. Kanske att han hamnat på fel konsert.


 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Men visst är det väl mer ok i dag att sticka ut. Vara annorlunda eller kanske sig själv? I alla fall utseendemässigt är friheten stor!

2011-09-26 @ 17:53:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Min uppfattning är att det är mera ok att sticka ut idag. Att toleransnivån i samhället har ökat, och det är ju verkligen positivt.



Men visst är det roligt att studera folk!

2011-09-28 @ 22:12:36
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0