Mot Krånglighetens Utbredning


Efter att ha lyssnat på Calle Norlén i Spanarna och läst Karin Thunbergs kolumn i dagens Svd kan jag inte annat än ansluta mig till den, ännu inte bildade rörelsen Mot Krånglighetens Utbredning. För visst kan jag, liksom de, förundras över att en del saker som skulle kunna gå snabbt och smidigt att klarar av allt oftare hänvisar oss in i någon slags labyrint liknande moment 22. Det som skulle gå så fort och enkelt kan ta dagar eller till och med veckor att få någon ordning på. Och detta trots att vi har all möjlig teknik till vårt förfogande eller är det kanske på grund av den som det blir så svårt?  Mer människor och mindre teknik kan det vara lösningen.



Kommentarer
Postat av: Maj Korner

Vattenfall är ett exempel på onödigt krångel. Jag vill ha så mycket fakturor som möjligt som e-fakturor. Hos alla andra är det ganska enkelt ordnat. Men hos Vattenfall, där måste man skaffa en e-brevlåda hos Posten (!) för att i den vidarebefodra fakturan till sin bank. Snacka om onödigt krångligt. Hur svårt kan det vara att göra som de andra?

2011-03-26 @ 17:19:39
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Med tanke på vad man kan åstadkomma i dag är det märkligt att vissa saker fungerar så pass dåligt!

2011-03-27 @ 11:30:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Kan bara hålla med dig!

2011-03-29 @ 17:56:27
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0