Förkylt


Idag ska prova ett, för mig nytt grepp, jag ska se om jag kan tråka ut min förkylning. Planen är att göra så lite som möjligt, ingen tvättstuga, ingen hundpromenad och absolut ingen utflykt till Åland utan platt på rygg i sängen är det som gäller. Boken jag läser är bitvis ganska trist så kanske att det kan fungera även om jag läser en stund. Framåt eftermiddagen kanske det dyker upp någon som kan pyssla om mig lite. Antalet skor i hallen vittnar om att huset är näst intill fullt av folk. Men just nu är lägenheten så tyst att jag kan förledas att tro att jag är ensam hemma.  I väntan på ompysslare tar jag en kopp te och återgår till ryggläge.



Kommentarer
Postat av: Anki

Hej! Du kanske inte direkt kan tråka ut den men vila tror jag absolut på. Om man vilar när en förkylning, eller något annat startar, tror jag man ger kroppen chans till läkning. I torsdags började jag känna mig dålig. Jag var så frusen så jag lånade en filt och gick med den runt om mig på jobbet i torsdags. När jag kom hem började jag inte med matlagning och skolförberedelser utan jag gick direkt och bäddade ner mig. På fredagen kände jag mig mycket bättre och kunde gå till jobbet som vanligt. Krya-på dig-kramar!

2011-03-05 @ 13:19:04
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Klart att du tråkar ut förkylningen, vem vill sitta där o uggla!

Krya-på-dig-kram från ett blåsigt Dalarne

2011-03-05 @ 13:55:14
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Hoppas att metoden fungerar men jag säger "krya på dig" för säkerhets skull1

2011-03-05 @ 15:12:44
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0