Regn


Jag får ta med paraplyet till studentmottagningen nu i kväll, kofta och strumpor verkar inte heller helt fel. Med eller utan regn är de nybakade studenterna säkert lyckliga. Jag tror inte att det bryr sig så värst mycket om vilket väder det är.  Det är dukat under tak i trädgården så det kommer alls inte att gå någon nöd på någon. Och som brukligt är nuförtiden drar studenterna snart vidare och lämnar oss gamlingar kvar i regnet. Där kan vi sitta med cognac och cigarr och minnas hur det var på vår tid.



Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Haha, du har så rätt så, där får vi sitta med våra gamla sunkiga minnen...

Vi har tio grader och regn. Det var inte det jag ville ha när jag klagade på värmen...men det var det jag fick! Den där Rigmor, har inte hon en sjungande syster också, tycker jag såg dem i vår lokala tidning imorse. Nu lyssnar inte jag på musik, framför allt inte på jazz....ja jag vet, det låter förfärligt, men sen jag hade min utmattningsdepression så orkar jag inte ta till mig musik. Bara i små små portioner går det bra.

Nu önskar jag dig en trevlig helg trots det eländiga vädret

Kramen

2011-06-17 @ 16:21:31
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0