Böcker


I en stadig aldrig sinande takt fylls mina hylla med nya böcker. Alla är inte nya i bemärkelsen obegagnade men alla är nya för mig. Jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med att läsa dem men på något sätt känns det tryggt att de finns där i hyllan bredvid sängen.  Jag försöker att inte samla på mig så många, jag tänkte mig pricipen en in, en ut men det fungerar inget vidare. Det finns helt enkelt alldeles för många böcker som jag vill läsa. Så jag kånkar hem den ena efter den andra. Alla förblir inte olästa,  många läser jag faktiskt, ställer sedan ut dem i farstun där vi har en hylla för böcker man vill ge vidare. En bokbytarplats som är öppen alla dagar på året.  Så har du vägarna förbi kanske du också hittar en bok att ta med hem.

Det är ganska många böcker på mitt sängbord också.


 


Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Så snart jag ser att du skrivit något tittar jag förstås in! Här ligger inte längre några bokhögar, lånar bara på biblan och då blir det inte så många åt gången. Är dessvärre så stressbenägen nuförtiden att t.ex en hög med böcker kan få blodtrycket att stiga! Jag lånade hem Antonius och Kleopatra idag, och det var en riktig tegelsten. Av Colleen McCullough, hon med Törnfåglarna. Få se om jag tar mig igenom, kan i alla fall inte ha den i sängen!

Kramen

2011-12-29 @ 22:55:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Åsa!

Det där känner jag igen, böcker i parti och minut :) Den där traven vid sängen tycks aldrig minska, just nu har jag läst en bok om maten vi stoppar i oss, vad det är i den, egentligen. Nog fick det iallfall mig att tänka efter litegrann.



På jobbet har vi en bokhylla där vi ställer böcker för vidare användning, det är jättepopulärt, både att låna och att ställa dit!

2011-12-30 @ 12:18:31
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har också en trave böcker vid min säng. Det känns för det mesta bra. Ser fram emot dem som vänner jag inte hunnit lära känna än. En del blir verkligen goda vänner och andra bara tillfälliga bekanta. Måste erkänna att jag också ratat en del då de var tråkiga och och inte låg på samma våglängd som jag. Precis som människor man möter, en del håller man fast vid hela livet och andra man möter faller i glömska.

Ser fram emot bokmässan 2012. Det lär väl bli ett bar nya böcker då också skulle jag tro.

Kramar

Härstafrun

2011-12-30 @ 23:03:27
Postat av: Maj Korner

Jag vill också ha en bokbytarplats i vår trappuppgång men vi får inte det pga brandrisken. Synd.

2012-01-04 @ 21:22:14
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Katja

Det där med böcker känner jag igen. Senast idag blev jag påmind om en som dessutom är nedstoppad i en låda. En bok jag själv rekommenderade en kvinna som läste och berättade hur bra hon tyckte den var och sen gav hon den till mig. En tegelsten på 1000 sidor som jag så gärna vill uppleva "Shantaram". Det är samma med den som med Keplers "Hypnotisören", att jag vill hinna med att läsa innan jag ser filmen. Där ligger Keplers risigast till för tillfället. /K

2012-01-08 @ 15:54:16
URL: http://katjatanhua.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0