En strategi


Kan jag skylla på åldern undrar jag tyst för mig själv. Men är det verkligen den som är problemet. Vid närmare analys tror jag att det skulle behövas ett krafttag. Någon skulle behöva ta tag i strukturen (som om det fanns någon sådan) och fördela det som behöver göras i lagom portioner på lämpliga tider. Kanske skulle någon också passa på att städa lite i högarna och se till att kasta bort allt onödigt, allt som är för mycket. Det finns en hel del för någon att ta tag i. Bara tanken gör mig handlingsförlamad. För någon måste bli jag, jag kan inte se någon annan med nödvändig kompetens i frågan. Jag behandlar ärendet på det gamla vanliga sättet, gör som Muminmamman, sopar det under mattan och hoppas att det stannar kvar där. Sedan känner jag mig nästan lite upplivad. Man ska lyfta blicken och inte fundera närmare på allt som döljer sig där nere under mattan tänker jag när jag äntrar trappan till himlen och skybar i Skrapan.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja städat i högarna har jag gjort iallafall=)



Men njut du av Våren tids nog kommer energin och du tar itu med det som är viktigt!

Kram

2011-04-07 @ 07:03:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Åsa!

Fortsätt du sopa under mattan, kanske finns tid framåt hösten eller så ;)

2011-04-07 @ 19:46:34
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Inkan©

Vilken bra text och ett klokt innehåll.

En sak jag har lärt mig är det mesta kan man skjuta på- nästa dag, eller nästa vecka. Beror på vikten jag lägger ner på s.k. "viktiga" saker.

Nackdelen(?)är att jag drabbas av "brorduktig"-

syndrom istället och gör nästan allt jag struntat i på en och samma dag. Kan bli stressigt och rörigt och galet...Fast kul ibland för jag hittar igen det jag sopat under mattan.

Häpp!

2011-04-15 @ 00:11:12
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0