Falukorv


Jag tycker inte om falukorv deklarerar min yngsta dotter vid middagen idag. Jag inser då att jag inte heller är så vidare förtjust i falukorv. Och då undrar jag i mitt stilla sinne varför jag, som gör matsedeln, handlar hem maten och sedan lagar den, envisas med att servera falukorv. Jag kan ju faktiskt välja något annat. Speciellt fånigt var det idag då vi som åt var en vegetarian som inte alls äter falukorv och så vi två som inte tycker om det. De två som kanske gillar falukorv (i alla fall lite mer än vi andra) åt inte hemma idag. Hunden uppskattade den bit som han fick, alltid något.

 

Å så kameran, det blev en Panasonic DMC GF1.
Jag såg den och blev förälskad, nu har vi fullt upp med att försöka lära känna varandra.


 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag är inte heller så förtjust i korv men nog sjutton serverades det korvgryta i tomatsås idag. Husse tyckte det var supergott medan vi andra åt för att bli mätta...



Får nog variera mig jag med!

2010-04-28 @ 20:49:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mumin

Å det såg riktigt gott ut.Falukorv kan man göra mycket av och är billig mat fastän den inte är så nyttig......men läcker bild och jag blir vrååålhungrig ha ha. kram

2010-04-28 @ 21:11:04
Postat av: Anonym

Jag tyckte att det såg jättegott ut!!!

En vällagad äkta falukorv middag kan jag längta till

Kul med ny kamera kram Tingeling

2010-04-28 @ 21:31:13
Postat av: Cornelia

Gillar inte falukorv jag heller, så jag har slutat med det. Däremot gillar jag varmkorv, utegrillad, lite sotig, och det är ju snart valborg, då ska man väl grilla korv.

2010-04-28 @ 23:12:19
URL: http://corneliamenew.blogspot.com
Postat av: Barbro

Din korv såg faktiskt så där härligt floggig och god ut.

Jag tycker bara om korv ibland och idag var det nog en sån dag.

Trevlig blogg, förresten!

2010-04-28 @ 23:26:24
URL: http://skogstrollettycker.blogspot.com
Postat av: nilla|utanpunkt

Fniss, vanans irrationella logik. Jag äter ju inte kött sedan många år, men nog har jag ugnsstekt en och annan falubit för sonen ändå när han var yngre. Nära nog en svensk nationalrätt.

2010-04-29 @ 00:52:12
URL: http://utanpunkt.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Om korv tycker jag... inte! Carolina och jag har helt slutat äta korv sedan SE for. Kanske har vi förätit oss på den, eller så är det någon sorts inre magprotest hos oss båda, som gör att vi inte kan äta korv idag.

Men Pontus P älskar den... så jag brukar köpa hem lite korv ibland för hans skull.



Varm kram...

2010-04-29 @ 12:45:17
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Korv är trist, fast det tycker nog bara jag i det här huset.

Förstår att du njuter av din nya kamera, det tar tid att lära sig, om man någonsin gör det? Jag hör nog till den senare kategorin.

2010-04-29 @ 18:19:48
Postat av: Paula

Ja visst är väl du vegetarian eller? Jag har aldrig gillat falukorv, i Finland har vi så mycket godare korvar. När jag flyttade hit och smakade falukorv första gången hade jag problem både med den lösa konsistensen och med obefintliga smaken. Fortfarande efter över 30 år här så låter jag bli den och nu hittar jag ju god finsk korv i charken i alla butiker. Tysk smakar också bra o har mycket högre kötthalt.

Jag har aldrig sett vitsippor sticka upp ur asfalten som på din bild. Maskrosor ja, men inte vårblommor, det såg häftigt ut.

Själv saknar jag blåsippor, vi bodde inte här för ett år sedan så jag har inga ställen där jag vet att de växer. Bara att ge sig ut i markerna så kanske jag hittar några.

Kram från pörtet

2010-05-04 @ 20:34:03
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0