Mingelfest


Neverkeso skriver på sin blogg om minglet i anslutning till premiärvisningen av filmen Flickan som lekte med elden. Det fick mig att minnas när jag för många år sedan, helt oförberedd hamnade på en mingelfest.  Jag och en av mina bästa vänner hade bokat in en spa-helg på Selma Spa i Värmland. Det var ett spa paket och som jag minns var det två övernattningar och två middagar. Första dagen hände inget speciellt vi hade trevligt åt gott och njöt. Andra dagen stängdes vissa avdelningar vilket gjorde oss väldigt irriterade. Anledningen till detta fick vi veta då var att Selma Spa just renoverats och att det skulle vara nyinvigningsfest just den här kvällen. Sedan fick vi höra att om vi ville ha middag vid sittande bord fick vi gå till ett hotell en bit bort men att det gick bra att delta i buffén som skulle serveras senare under kvällen. Det här var inget som vi visste innan, ingen hade sagt något om det när vi bokade. Trots att vi inte hade något i vår packning som på långa vägar motsvarade detta tillfälle gick vi på mingelfest och buffé. Jag valde mellan gymnastikskor eller tofflor till min vita t-shirt och kastade mig sedan ut bland aftonklädda damer i högklackat och champagne i höga glas. Det är något speciellt när man blir så där riktigt udda, inget spelar någon roll så utan några som helst hämningar dansade vi och hade jätte roligt. Där var späckat med kändisar som vi inte alls kände igen bara några få kunde vi placera. Efteråt fick vi veta av en på jobbet att det var stort reportage i Hänt i Veckan. Vi hade dock inte fastnat på någon bild och tur var väl det. Efter att ha klagat i receptionen (vår vistelse blev ju inte alls så som vi tänkt, även om den blev minnesvärd på sitt sätt) så fick vi faktiskt en ganska rejäl kompensation.

 

Underhållning bjöds det också på.


 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Inte som planerat men väl ett minne för livet! Oväntat men kul :-)

2009-09-17 @ 21:15:47
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Maj Korner

Härligt att ni kände er just "udda" och inte malplacerade. Det kanske var den känslan som gjorde att ni hade så roligt också.

2009-09-17 @ 21:25:40
URL: http://majkorner.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Att våga bryta mot etikettsregler, och dyka upp i gympadojor och t-shirt på en fest med aftonklädda damer... det ÄR modigt!!



Varm kram...

2009-09-17 @ 23:02:50
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Fia

Man har ofta väldigt roligt när man hamnar i något helt oplanerat. Valde du gymnastikskor eller tofflor?

Som svar på din undran: Jag flyttar 1 oktober.

2009-09-18 @ 18:20:21
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Åsa!

Det där måste ju ha blivit ett minne för livet!

2009-09-18 @ 19:57:17
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Paula

Och tänk vilket skoj minne såhär efteråt! De bästa partyna är alltid de som är minst inplanerade!

Jag njuter av min älsklingsårstid, den går bara så attans fort! Jag vill ännu inte ha höststormar, för då blåser alla de vackra löven av träden....har inte ens hunnit fota allt det vackra

Gjorde en snabbvisit på 1800-talet idag, hade strömlöst från morgon till kväll!

Kram

2009-09-22 @ 17:20:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: Härstafrun

Ja visst var det en minnesvärd kväll. Tänk vad många okända kändisar det finns. Jag minns speciellt en okänd kändis som gick hela dagen med plutande läppar i en helrosa gymnastikdress, utan att den minsta svettdroppe någonsin speglade hennes välsminkade ansikte. Tack underbara du för de härliga dagarna. Ser fram emot vår resa till bokmässan. Kanske kommer vi på ett nytt mingelparty?

2009-09-22 @ 22:17:13
Postat av: anne

Jaa du, litet oväntat lät det som med den mingeltillställningen, men jag kan tänka mig att ni trots allt hade kul! På vilket vis kompenserade de er?

2009-09-25 @ 08:56:55
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0