Avkopplat


Jag är urkopplad på ett sätt och uppkopplad på ett annat. Jag bedriver studier, studier på distans. Det är avkopplande och synnerligen roligt men förknippat med en hel del arbete. Därför blir det lite mer sällan på bloggen. Just nu önskar jag mig lite fler timmar på dygnet. Skönt är det då att dagarna blir längre och ljusare och att vintergäck och snödroppar visar sig i trädgårdarna, ja faktiskt här utanför porten. Och idag hörde jag koltrasten.

Den här snödroppen är på riktigt, det är alldeles säkert.


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Visst får man lite mera ork av ljuset!

Att läsa på distans är verkligen toppen, fast det ska lite självdisciplin till!

2009-03-10 @ 08:46:36
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Paula

Hej! Tack för årets första snödroppe! Snöflingor har vi gott om, men snödropparna får nog vänta ett tag till, sådär 30 cm...

Boken du skrev om hos mig ska jag kolla upp. Tycker om att hitta lite udda guldkorn i böckernas värld, och det låter som en sådan!

Lycka till med fortsatta studierna

Kram

2009-03-10 @ 11:28:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Så spännande med studier! Är det något via arbetet eller för nöjess skull? Fast det kan ju vara samma sak! Jag tycker alltid det är spännande att urveckla sig och lära sig mer.

Lycka till i alla fall!

2009-03-10 @ 12:50:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Imagine

Ljuset är på väg, det är ett som är säkert även om du kanske nästan blev insnöad idag.



Lycka till med studierna!

/ Imagine

2009-03-10 @ 22:18:30
URL: http://photoimagine.wordpress.com
Postat av: Camellia

Visst är de första vårtecknen alldeles, alldeles underbara. När jag läser runt på mina favoritbloggar blir jag inte riktigt klok på vilka delar av Sverige som fortfarande har snö....en del bloggare verkar närmast drunkna i det, andra har barmark.

Postat av: Mumin

Jag som brukar må så dåligt när det börjar bli ljust ute men icke denna våren. Känner att jag längtar riktigt efter solen och värmen och snödroppar har jag också i min trädgård. Kram vännen! Mumin

2009-03-11 @ 14:59:37
Postat av: Inkan©

Tänk jag hörde koltrasten häromdagen - och sett två stycken sitta på taknocken. Ett par? De längtar våren nu. Som vi.

Koltrasten brukar hålla till under några buskar utanför mitt fönster mot vår innegård- oj vad den sprätter omkring och letar föda. Fast nu slåss den med isig snö. stackare.



Vad studerar du?

2009-03-13 @ 22:26:31
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0