Mycket nu


Det är mycket som händer så här i början av sommaren, i slutet av terminen. 
Maken har rest till främmande land. I telefonen säger han så där i förbigående: Ja och så är det ju årsmöte i bostadsrättsföreningen. Jag är på långpromenad med hunden. Ska hämta yngsta dottern som är på träning. Ska försöka lokalisera äldsta dottern som ska på niornas bal. Ska försöka få till någon middag till yngsta dottern och kanske mig själv. Sonen är iväg på jobb och är inte att räkna med. Jag har vart på möte hela eftermiddagen och hade "bokat in" en alldeles lugn hemmakväll men förstår nu att så kommer det inte att bli. 
Årsmötet håller på väldigt länge. Väl hemma har yngsta dottern somnat och hunden vill ut på kvällspromenad. Jag går en sväng, äter sedan middag för mig själv.
Klockan är halv tolv när jag börjar min lugna hemmakväll med en kopp te vid datorn.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.


image312
Nästan lika flitig har jag varit idag.


 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Man kan nog säga att den lugna hemmakvällen har fått ett nytt ansikte! Men det är onekligen mycket just nu! Hoppas din fredag blir hyfsat lugn i alla fall.
Kram!

2008-05-30 @ 06:25:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Efter att ha sett bilden så kom jag eller mina fötter nog lite lindrigare undan! Men inte mycket...

2008-05-30 @ 06:27:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Maj månad är troligen den vackraste, hoppfullaste och mest intensiva månaden på året. Den borde ha 60 dagar, minst!
Ibland känner jag att jag måste dra i handbromsen, för livet rusar alldeles för fort förbi, men den tar så förbaskat dåligt!

2008-05-30 @ 18:42:55
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Om du vill har du en utmaning hos mig. Kram Nalle

2008-05-30 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0