Mellandag


Det är skönt med en mellan dag. En dag med ostadigt väder och inga bestämda planer.  Jag tar cykeln in till Söder till Street där det är odlingsmarknad idag. 
Det är broöppning på gamla Skanstullsbron, många båtar är det som vill ut till Saltsjön från Mälaren trots det  nyckfulla vädret.
De blommor jag tänkt fynda på Street lyser med sin frånvaro det är mest kryddväxter som säljs. Jag köper är en påse ekologiskt odlade, mycket goda, svindyra tomater och cyklar hem igen. Det är trist att det ska kosta så mycket att vara miljömedveten. Men det kommer antagligen att kosta oss ännu mer om vi låter bli.




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ute på Djurgården... brukar de också ha marknad. Inte så stor, vi har gått förbi där några gånger. Trodde det var den du hade besökt...



Ha en ljuvlig söndag..

Varm kram..

2008-06-15 @ 10:05:24
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja det är för jäkligt att den ekologiska maten är såå dyr!

Jag köper en del men inte allt, tomaterna är ju godare.



Ha en skön dag..kram

2008-06-15 @ 12:28:02
Postat av: Marianne

Härligt att kunna cykla in till Street så där. Har bara varit där en gång, men det var så där riktigt fint. Nu är helgen snart slut, så jag får önska en trevlig vecka i stället.

2008-06-15 @ 19:45:36
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0