Tankefrön


Tankefrön
inlindade i skal av ord 
längst in som skimrande pärlor.

image214




Kommentarer
Postat av: Znogge

Så vackert! Både i ord och bild!

Hoppas att du får en bra start på den nya veckan! Har kommit till jobbet och inleder dagen med en kopp te så jag kommer igång!
kram!

2008-01-28 @ 07:52:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Hej Kersti!
Via Anne-Maries länkar har jag kunnat nå din blogg.Sååå fint du skriver och sådana vackra bilder
du tar.Förunderligt hur en ny värld kan öppnas....att läsa texter som berör ens inre så till den grad att vilja synliggöra i ord de tankar som väcks till liv.
Dagens inlägg...att det bara går att skriva nå't så vackert.Snälla Kersti,låt mina tankefrön ligga som en pärla i sitt hölje.Jag blev så tagen av ditt inlägg "VÄLJA PERSPEKTIV" 080124.
Den bild du målar med dina ord gör ett starkt intryck hos mej.Håller fullständigt med dej om att inte vilja se allt det hemska som sker runt omkring.Vill göra som strutsen....Trots den hemska bilden om pojken som sitter där på bänken...han som gjort något dumt...han som sitter där med krökt rygg och väntar på...!!?!!Din iakttagelse ger dej uppfattning om att det syns FÖRTVIVLAN i pojkens gestalt.Just detta hemska ord FÖRTVIVLAN, inger mej hopp om att ett felstegs erfarenhet ska ge insikt till andra,bättre, vägval i livet.Det skulle vara än värre om pojken visade likgiltighet..."vem bryr sej....spela roll..." Människans likgiltighet,oh hemska tanke.Må vi alltid bry oss om andra,aldrig ge upp i kampen om att leva i en god värld.Kersti,tack för allt vackert...M.v.h.Mie

2008-01-28 @ 10:50:27
Postat av: nässelblom & choklad

Underbart vackert! Vilken fantastiskt bild!

2008-01-28 @ 10:53:36
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Kersti svarar

Znogge: Veckan rivstartade. Och jag har inte alls kommit i säng fast jag borde.

Mie: Välkommen hit. Glad att du tycker om det som du sett. Jag gillar när mina ord får er andra där ute att fundera. Extra roligt är det när ni delar med er av de funderingarna här. Då blir det ett samtal som i bästa fall fördjupar tankarna.

Nässelblomm och choklad: Tack!

2008-01-28 @ 22:46:08
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag gillar verkligen dina tankefrön.

2008-01-28 @ 23:12:33
URL: http://corneliamebooks.blogspot.com
Postat av: Znogge

Då hoppas jag att tisdagen varit lugnare! Jag kom i säng på tok för sent i går och ska jag simma klockan sju i morgon bitti så måste jag skärpa till mig i kväll!
Ha en fin kväll!

2008-01-29 @ 20:59:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Viken skön tanke, att så tankefrön som växer till ord, till språk, till kommunikation.
Kram...

2008-01-29 @ 21:17:52
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Annas pytt

Hej. Läser dina ord och sitter här och småler. ja...kanske är det många gånger vi själva ser oss som oumbärliga för våra tonåringar(barn)Tror att de mår bra av att se föräldrarna hitta på egna saker och ha roligt...det gynnar alla. Visst är det roligt att tjuvlyssna..det finns väl nån som har en blogg som heter tjuvlyssnat, om jag inte minns fel. Ha det fint. Anna

2008-01-30 @ 07:06:59
Postat av: Anonym

Vackra människa. Alla dessa frön som du låter oss få. Tack. Anne-Marie

2008-01-30 @ 13:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0