Vandring


Jag har gjort en resa jag länge tänkt göra.
Jag har gjort den till fots med rejäla kängor på fötterna och packning på ryggen.
Resan blev 8 mil lång och tog 4 dagar.
Jag funderade på om jag skulle kalla det en resa. En resa i dagligt tal gör man ofta med hjälp av något fortskaffningsmedel så som tåg, flyg eller buss. Jag har använt mina fötter. Det känns nu efteråt. De var inte så vana vid att arbeta 8-9 timmar om dagen. De fick dessutom bära tyngre än de brukar.
Att kalla det en promenad är inte riktigt. Promenerar gör man i stan, möjligen kan man ta en långpromenad men inte på 8 mil.
Men till slut kom jag på att det är en vandring jag gjort.
En fotvandring.
Kan man vandra på annat sätt än med fötterna?


image64

Trötta fötter.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0