Temperatur


Idag på min väg till jobbet funderade jag på hur olika det kan vara med grader. Jag menar inte att det är olika mellan olika grader som Celsius, Fahrenheit, Réaumur, Kelvin och allt vad de heter för det är klart att det är, utan det faktum att det kan kännas så olika med samma grader.

Varje morgon innan jag cyklar iväg tittar jag på termometern utanför fönstret för att få en idé om hur mycket kläder jag ska ta på mig. Ofta blir det fel. Alltså för mycket eller för lite kläder. Och detta trots att termometern visar ungefär samma antal grader.

Idag visade den på knappa 15 grader, jag tog en tunn jacka som jag var tvungen att ta av för det blev för varmt. Förra veckan cyklade jag iväg i samma temperatur och en tjockare jacka utan att blir för varm. Skumt.


 



Kommentarer
Postat av: Ninni

Idag behövs det ingen jacka iallafall!
Vilken otroligt fin Porslinsblomma du har i din ägo!
Ha en bra Nationaldag!!

2007-06-06 @ 13:18:02
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Kul att du tittade in hos mig med..välkommen tillbaka!
Ha en skön dag!

2007-06-07 @ 06:58:46
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Paula

Åh vilken fin vallmo! Tog nästan död på mina när jag grävde upp rabatten i våras,,,så det blir inga blommor på den i sommar!
Ja nog är det allt dags att lägga undan jackan!
Jag skulle helst ta av mig skinnet också!

2007-06-07 @ 12:18:00
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0