Tusen Trädgårdar


Idag var det Tusen Trädgårdar vilket innebär att man har möjlighet att besöka trädgårdar som vanligtvis inte är öppna för allmänheten. Jag tog med några vänner och åkte till kvarteret Piskan på Södermalm i Stockholm.  Vi fick en trivsam stund nära stadens larm men ändå med en känsla av att vara på landet. Kanske att det var hönsens förtjänst. Men där fanns också odlingar, kaffe, kakor och kunskap i form av Lena Israelsson som glatt svarade på våra odlingsfrågor och dessutom berättade om innegården och dess tillblivelse. Det är häftigt att det finns sådanna här ställen bakom fasaderna. Man kan undra hur många fler oaser där finns i stan som man aldrig  ser om man inte bor där. Det blev inga bilder av själva gården men här kommer i alla fall en hönsbild.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Ju längre jag får leva desto mer tycker jag om höns har jag märkt. De sprider en sån trivsamhet och förnöjsamhet omkring sig, pottpotpotpot
Söder, ack så jag kan sakna söder, då jag bodde i Stockholms förorter hade jag en dröm att någon gång bo där. Hade kompisar som hade tillräcklig tur och stor plånbok och Söderns pubar är ju bara bäst!
Kram

2014-06-29 @ 23:29:51
URL: http://paulaz.se
Postat av: kalebass

Nog är det så. Oaser finns ofta på nära håll. Men av någon anledning är alltid gräset grönare på andra ställen...och visst är hönskackel rogivande!

2014-07-01 @ 18:07:05
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0