Bilder och tävlingar.

Man kan inte tävla i bild, skönheten ligger i betraktarens ögon och det är troligt att vi alla har lite olika skönhetsideal.  Sedan starten på året, när jag gick med i utmaningen "enbildomdagen2014" har jag tagit 118 bilder med olika teman. En del bilder har kommit till i hast andra har varit mer genomtänkta och genomarbetade. En del har jag själv tyckt varit ganska dåliga och andra är jag mycket nöjd med. Men det märkliga är att jag ofta får mer positiv respons på de bilder jag själv inte tyckt varit så värst bra.  Det är något att fundera över varför det är så. 
Apropå bildtävlingar så gör vi det, tävlar i bild trots att det egentligen inte går. Nu senast var det Östa Svealands Fotoklubbars tävling där 423 bilder av 61 fotografer lämnats in.  Jag fick tre uttagna bilder och placerade mig därmed som nummer tre av de deltagande fotograferna. Trots att det inte går att tävla i bild.
 
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Precis som att det inte går att tävla i musik...

Men på något vis går det ändå så grattis till din framgång! Tre bra bilder från dig men den översta har det lilla extra tycker jag. Min blick dras direkt till kvinnan i det övre hörnet. Gör inte att inte titta på henne...

2014-04-29 @ 21:24:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Grattis så här i efterhand! Det är du värd. Det tävlas ju i allt möjligt nu för tiden...och fototävlingar är nog ganska etablerade ändå.

2014-05-02 @ 17:12:02
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Nässelblom & choklad

Grattis! Vad kul - även om det inte går att tävla i bild. Gillar dem alla tre på olika sätt.

2014-05-26 @ 22:02:40
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0