Offentligt och/eller privat


Jag sitter helt fascinerad och har svårt att slita ögonen ifrån det som jag upplever som ett skådespel. Eller är det kanske en lektion? För här på tunnelbanan i värsta rusningstrafik får jag lära mig hur det går till att lägga en perfekt, naturlig make up.  Att man börjar med krämen som jag tror kan heta foundation, är inte helt säker på det, lektionen var kanske inte helt uttömmande. Sedan följde i alla fall någon form av puder. Efter det var det ögonens tur med eyeliner och mascara.

Det är verkligen speciellt när vårt privata rum flyttar ut i det offentliga. För mig kändes väldigt privat att hon ordnade hela sin make up där på tunnelbanan. Det var nästan så att jag förväntade mig att hon skulle hala upp en tandborste och fixa den detaljen också där på väg till jobbet. Jag vet inte om jag är lite kinkig men jag blir lite generad av att behöva dela den här intima stunden med en för mig helt okänd människa. Jag tycker lika lite om det som att höra om människors allra mest privata när de öppnar sig för någon (mig okänd) i mobiltelefonen och samtidigt delar med sig till alla oss andra som råkar befinna oss i närheten.  Jag vet inte riktigt var gränsen går frukost, tandborstning eller varför inte passa på att utnyttja tiden och byta om från pyjamasen till kontorskläderna när man ändå är i farten.  

 

Kanske att bilden kan tyckas smygfotograferad men det var ju inte så att jag smög in i hennes badrum eller så. Om man nu sitter öppet på tunnelbanan så måste man räkna med att man kan fastna på bild. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Mitt i prick! jag skrev ett liknande inlägg för en tid sedan. Jag vill inte vara tvingad till att dela allt. Jag vill kunna stänga av och slippa intimiteten! Fån resa i tystnad utan påtvingade samtal...

Trevlig kväll!

2013-11-16 @ 20:05:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: paula i pörtet

Haha, inte sedan nittitalet har jag åkt tunnelbana men ändå så känns det som igår! Lyssnade på Tony Irving på radio igår, han ville att vi skulle hängla offentligt, jag föredrar helt klart en tjej som sminkar sig...
Kram

2013-11-17 @ 11:17:41
URL: http://paulaz.se
Postat av: kalebass

Som man..(människa), har jag väldigt svårt förstå hur det kan gå att sminka sig överhuvudtaget på ett tåg/fordon i rörelse. Obegripligt. Ett avancerat cirkusnummer...

2013-11-17 @ 18:56:54
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Bert

Håller med. Kan inte förstå att man så ogenerat kan ägna sig åt tillfiffning offentligt.

Men.... Med tanke på alla privata angelägenheter som folk kan gå omkring och prata högt om i sina mobiler, så förvånar det mig inte.

Jag tror att den där människotypen är egocentriker. Det finns ingen annan än de själva i deras värld. Som förresten är väääääldigt liten.

Det är synd om dem.

2013-11-18 @ 22:58:20
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.se
Postat av: Nässelblom & choklad

Har också sett det här beteendet vid något tillfälle. Jag undrar mest hur personen som sminkar sig kan känna sig bekväm i situationen och även hur det ens är möjligt att klara av det....

2013-11-28 @ 09:03:04
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0