Middag med prat


Hallen är full av skor och ytterkläder. Det är nästan som förr när de äldsta bodde hemma och vi ofta var 7 eller fler som åt middag. Men nu är det sonen som lagar maten och vi är inte fler än 5 runt bordet. Samtalet slingrar sig fram och väjer inte för det svåra. Jag njuter och undrar varför jag och mina vänner så sällan har samtal som det här.  Samtal som går på djupet, som berör och som ställer krav. De är kloka också, de här unga vuxna. När de lämnar huset för att dra vidare ut på nattliga äventyr och jag kryper ner i sängen känner jag mig rik och en smula klokare än jag var när dagen började. 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Precis som här! En go' känsla :-)

2013-05-18 @ 20:49:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody

Tack för att du delar med dig så fint!
Kram
Melodys matte

2013-05-18 @ 21:31:49
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0