Julgransmasaker


Jag förlitar mig på gammal beprövad kunskap och klipper granen i små små bitar med hjälp av grensax och sekatör. Bitarna stoppas i kassar som sedan enkelt och tämligen barrfritt bärs ut ur lägenheten. Allt som blir kvar är en stör som slängs bland grannarnas julgranar i väntan på vårens container. Men trots denna omsorgsfulla behandling hittar jag barr både på de mest oväntade ställen, nu senast i skafferiet. Ännu har inget barr påträffats i kylskåpet men jag gissar att det bara är en tidsfråga.
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi gör på precis samma sätt. Kommunens order nämligen. Säckar och stam hämtas senast den 18/1. Vår åkte iväg redan förra veckan. Inga kvarglömda barr i sikte så här långt vilket känns bra.

Trevlig kväll!

2013-01-12 @ 18:54:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Skönt att slippa det, hade ingen Julgran =)
Ja barr har en förmåga att kila in sig både här&där.

Ha en skön söndag,kram

2013-01-13 @ 10:58:00
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Väcker barndomsminnen! Vi har plastgran sedan många år. Saknar dock grandoften.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0