Höst i stan


Regnet ligger som en fuktig filt över staden. Turisten halar snabbt upp sin kamera och tar en bild för att lika snabbt stoppa ner den igen och hasta visare, Det är inomhus man vill vara idag. Inne framför brasan med tända ljus, en stor kopp varmt te och en bra bok. Du har hört det förr eller hur. Den gemensamma drömmen om hur en skön ruskdag bör tillbringas. Kryp in, kryp ihop. Inga stora fester utan små förtroliga samtal bakom tjocka gardiner. Regn som piskar mot rutan och gärna en lite lagom vildsint höststorm. I drömmen klarar hundarna sig själva utan promenad och grytan står redan färdig på spisen. Så är det nu inte hemma hos mig. Hunden måste ut och maten lagar sig inte själv och det där hembiträdet är alltid ledig när man som bäst behöver henne.
 
Utsikt från Katarinavägen.

 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Alltså, det lät riktigt mysigt det där, men, hos mig har det varit sådant väder nu i veckor i sträck och jag har svårt att hitta tjusningen i det längre! Jag vill känna den frostbitna kalla luften i näsborrarna, den klara höga blå himlen vill jag se. Idag har molnen seglat så lågt att jag hade kunnat röra vid dem med händerna...
Ha en fin ny vecka/Kram

2012-10-21 @ 16:35:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Åsa!

Illusioner vet du Kerstin ;) Här har vi haft en underbar hösthelg med sol och vindstilla (för en gång skull) men dottern har varit i Sthlm med sitt fotbollslag och berättade om regn som aldrig tog slut. Må det inte dra söderut ;) / Kram

2012-10-21 @ 18:50:42
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Znogge

Visst låter det hur mysigt som helst och någon dag går väl an. Men sedan så vill jag ha uppehållsväder. Dessa blöta pälsar och tassar...

2012-10-22 @ 16:38:56
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0