Jag borde veta bättre


Jag hade, som den ordningsamma person jag under stundom är, packat en väska redan kvällen innan. Jag gick ut med hunden på morgonen och kände att det var ganska kyligt., kanske skulle jag packa ner en tröja. Men då måste jag ha en större väska. Så jag tog fram en större väska ur garderoben flyttade över alla saker. Tänker sedan att min jacka är varm och väl inomhus så klarar jag mig med tröjan jag har på mig så ångrar mig och flyttar tillbaka sakerna till den lilla väskan jag hade från början och ger mig iväg.
Jag är en stund på jobbet men sitter till slut hos min frissa som klipper under trivsamt småprat.  Planen är att jag efter frissan ska göra några inköp innan jag åker tillbaka hem. Hon är klar och jag ska betala. Letar i väskan, ingen plånbok. Ringer mannen som är hemma. Jo den ligger i väskan på sängen. Då är det tur att jag har en frissa som jag känt i evigheter. Sätt in pengarna på mitt konto så löser det sig säger hon. Vilken tur. Men med inköpen på vägen hem gick det inte lika lätt. Apoteket nöjer sig inte med att man betalar in till deras konto. Så det var bara att ge sig hem, hämta plånboken och sedan åka tillbaka in till staden. Så vad kan man lära sig av detta, jo byt aldrig väska. I alla fall inte på morgonen när du är stressad.

 

Snöade gjorde det också

 


 


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Tur att du var bundis med frissan! Men vad skulle hon göra, hon kunde ju inte gärna klistra fast håret på dig igen ;)

2012-01-16 @ 13:14:40
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Znogge

Så snopet men tur att ni var gamla bekanta. Men vad skulle hon gjort ;-)

2012-01-19 @ 22:03:26
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0