Att angripa julen


Jag har just insett att man kanske inte måste hålla så hårt på traditionerna.  Allt i sista stund har tidigare varit mitt angrepssätt när det gäller julen. I år har vi redan börjat så smått. Inte så att granen är inhandlad eller att alla klappar är köpta men julkakorna är bakade, en kopparkastrull är putsad och vi har en angreppsplan som möjliggör ett något stillsammare närmande av julhelgen. Man kan sammanfatta det hela som lite pö om pö. Det känns förnuftigt och hanterbart, faktiskt. Så kanske jag till och med kan hinna skriva rimmen före julafton men det är nog att hoppas på för mycket.
 
Utanför vårt köksfönster lördag kväll ett fantastiskt fyrverkeri.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Så kan man också fundera på vad men verkligen vill göra. Om allt måste göras bara för att man alltid gjort det. Finns mycket som tål att tänka på...

Lycka till med förberedelserna!

2012-12-17 @ 19:08:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Inte ska man stressa ihjäl sig bara för att det är jul! Den där dagen den kommer o går ändå på något vis :)

2012-12-18 @ 17:29:47
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Nässelblom & choklad

Vad skönt det låter att ta det lite lugnare. Mitt angreppssätt verkar tyvärr vara allt i sista stund, trots att jag verkligen inte trivs med det. Jag vill ha lugn och ro, tid för mysiga adventsbak, lite lagom presentfixande och massor av tid att fika och prata......Det får väl bli efter jul då. Ha det gott!

2012-12-18 @ 20:16:19
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0