Glad


Idag har det varit stressigt på jobbet och jag har känt att jag inte alls räcker till. Trött och inte alldeles glad var jag när jag kom hem. Öppnade brevlådan och där låg ett brev till mig. Lite förvånad såg jag att det var från Moderna museet. I kuvertet låg fyra fribiljetter till museet och i det medföljande brevet stod bla "Här kommer några fribiljetter till Moderna. Mycket foto där under hela hösten". Vilken omtanke, jag blev jätte glad. Nu ska jag rusa dit och kanske be den omtänksamma givaren om en guidad visning.
Glad blev jag också av att se att Plommenaden har haft besök från Japan, spännande jag undrar vem du är som hittat hit. Jag upptäckte också en besökare från Sund på Åland. Det är extra roligt eftersom min mormor kom från de trakterna. Och så är jag så innerligt glad att se du från Sandefjord inte gett upp utan tittar in lite då och då.
Nu ska det vara en illustrativ bild här förstås för så brukare det vara. Med glad som tema får det bli en bild med mycket färg så här i höstrusket.





Kommentarer
Postat av: Åsa!

Så skönt att du fick lite glädjebesked när du så väl behövde det!

2011-09-22 @ 20:57:18
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Katja

Krasse, en av mina favoritblommor...

Vet inte om de hunnit öppna den 3:e delen av fotoutställningen ännu. Skulle vilja se den. Övriga 2 kräver sin stund och jag önskar att jag hade haft lite närmre till Stockholm. Men jag ska se till att göra ett besök innan de tar ner utställningen.

/Katja

2011-09-24 @ 20:24:03
Postat av: nässelblom & choklad

Vilken glad överraskning att få biljetter till roliga upplevelser - foto på Moderna låter riktigt trevligt. Kul också med besökarna. Det gäller också att kunna se guldkornen i vardagen, ibland kan det vara svårt men kanske kan man träna sig på det...Och en annan sak om det där med språk. Jag tror att man blir annorlunda beroende på vilket språk man pratar. Har själv känt det när jag pratar italienska (även om den är bristfällig) jämfört med svenska. Har också sett det på andra runt omkring mig. Olika språk förstärker olika sidor verkar det som. Har inte bloggat på hela sommaren men nu kikar jag runt lite i alla fall....Hoppas att allt är bra med dig./Eva

2011-09-27 @ 09:20:03
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0