Det här med höst

 


Dimmorna tätnar och fruktflugorna anfaller. Ungefär så skulle man kunna sammanfatta dagen, livet eller tillvaron i största allmänhet. Det är det här med höst, den höga klara luften och alla vackra färgerna. Det är något bedrägligt med höst. Precis bakom hörnet lurar mörker och kyla. Varför bor inte jag i ett land med sol och värme undrar jag varje höst och för vart år blir den undringen en aning starkare på något sätt.
För många år sedan blev jag mer eller mindre utskälld av min äldsta dotter för att vi inte bodde i ett land där man talar spanska. Om vi gjort det skulle hon ju ha lärt sig språket från början och sluppit att traggla glosor i skolan.  Det var obetänksamt av oss att vi inte flyttade innan vi fick barnen för tänk då hade de fått ett annat språk gratis. Man kan inte tänka på allt och de har i alla fall lärt sig svenska det kanske de inte hade gjort om vi bott i Spanien.

 


 


Kommentarer
Postat av: Åsa!

Ha, ha! Så klurigt tänkt av din dotter :)



Men visst är det för trist att mörkret anfaller oss! Jag står ut med regn, blåst, fyra plusgrader. Men mörkret, det har jag svårt för!

2011-10-26 @ 17:55:55
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Maya!

Smart jag var nar jag var yngre! Hade helt glomt bort det dar, men nu minns jag igen! :)

Jag tycker lite synd om er som har det kallt och gratt! Tanker pa er. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0