Tillbaka


Frisk men dränerad på kraft och energi. Det är som om kroppen inte vet hur den ska göra för att återvända till världen. Jag blir utmattad av att försöka. Allt som händer runt om i det stora faller över mig och får mig att inser att jag lever i ett skyddat hörn av världen. Mailkontakt med Tokyo ger någorlunda lugnande besked medan jag här hemma förbrerder mitt återtåg till arbetsplatsen och verkligheten i det lilla. Ryggsäcken packad, matlådan fixad, vad mer är det man ska tänka på?


 




Kommentarer
Postat av: Znogge

Är det så att du har ett barn på plats i Tokyo eller minns jag helt fel?

2011-03-21 @ 14:46:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Oroliga tider för alla ni som har vänner, nära o kära i Japan! Det är ofattbart, fruktansvärt!



Du har en award att hämta hos mig, om du vill :)

2011-03-21 @ 19:04:51
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Välkommen tillbaka till yttervärlden! Sedan jag blev sjuk och hemma för några år sen har jag nog genomgått en metamorfos. Numera tillbringar ju jag dagarna oftast ensam när maken jobbar. Det var en period då han var arbetslös och då stämde ingenting i mina dagliga rutiner, dem jag själv satt upp.

Inget får jag gjort egentligen, min energi naggas av promenader med hund, tre ggr om dagen, diska, laga mat och ibland, ytterst sällan, lite städning. Desto mer blir det av läsning, ibland är det ingen måtta på mig, kan hålla igång fyra böcker samtidigt.

Vet du, det är nog nyttigt att bryta mönstret ibland, även om det var ett tråkigt sätt att göra det på!

Kram

2011-03-22 @ 20:35:54
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nässelblom & choklad

Nej, det har hänt mycket fruktansvärt i världen på senaste tiden. Det gör det iofs ofta men det har varit en extremt orolig tid. Hoppas att du ändå trots allt känner dig själv bättre och starkare nu.

2011-03-26 @ 14:22:11
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0