Aktivitet i sommaren


I sommarens paradis kan man förledas att tro att det råder stiltje men det är bara så det verka vid första anblicken. Tittar man närmare råder där en febril aktivitet. Mycket handlar om natur kontra kultur och människans ständigt pågående försök att tämja naturen.  Människan är i detta fall jag och min mamma. Vi för en ojämn kamp mot bladlöss på rosorna, spindelnät i fönstren och fluglort på gardinerna. Det är en kamp vi är dömda att förlora. Jag är inte helt säker på att flugorna och bladlössen vet det men för oss är det tämligen uppenbart. Trots det torkar vi i fönstersmygarna, tvättar gardinerna och sprutar rosorna med såpvatten.  Det är som om vi varje år behöver bli satta på plats. Vad vi än tror så är det inte vi som bestämmer utan det är några så oändligt mycket mindre men betydligt fler och på något märkligt sätt känns det nästan förtröstansfullt.






Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Jag tror att du tids nog varvar ner även du, "ler". Men än så länge har du energi och tycker det är ganska skoj att hålla på o torka o feja och spraya, det blir ju onekligen fint ett litet tag i alla fall. Jag är en mästare på att inte se skiten i hörnen, måste ta på mig ett par speciella glasögon innan vi får gäster så jag får upp ögonen för förfallet. Det är nog en säkerhetsmekanism. Jag hoppas ni fick en toppen-midsommar, ni var ju lika många som hela vår lilla by (nästan)...

Kram i sommaren

2011-07-02 @ 16:12:48
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0