Bildprat


Efter att ha sett bild, skapat bild, pratat om bild hela vårterminen tog det en höst att liksom smälta det hela. Och sedan blev det märkligt tomt på något sätt.  Jag saknar verkligen alla samtal om bild, egna och andras som jag hade med mina kurskamrater. Att titta på andras bilder och att ta del av andras tankar om bilder är ett så fantastiskt sätt att utveckla sitt eget bildskapande.  För att inte fresta för hårt på min familj har jag nu gjort det som jag länge tänkt, jag har gått med i en fotoklubb.  Senaste mötet innehöll precis det som jag saknat, samtal om bilder. Det var lärorikt och roligt även om en del av mina bilder inte riktigt föll i god jord.  Kanske var de lite för abstrakta för herrarna.



Kommentarer
Postat av: Znogge

Man behöver inte tycka lika för att kunna diskutera! En fotoklubb låter väldigt trevligt och passar dig säkert perfekt!

2011-01-22 @ 11:52:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Den här bilden är så härlig, så fylld av värme och sol. Spännande...Vad kul med en fotoklubb. Visst kan det vara intressant även om man har olika åsikter men vissa likheter i tänket kanske ändå kan var bra. Men det är alltid berikande att höra olika åsikter.

2011-01-22 @ 16:37:24
Postat av: Inkan©

Vilken spännande bild.... hos mig kom direkt associering till skapelsen; jordens skapelse eller kosmos tillblivelse. Det gula är en hoppfull färg som löfte om liv. Som en äggula...

2011-01-24 @ 16:26:17
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: paula i pörtet

Vilken bra idé! Du som har sån fantasi, är kreativ och duktig med kameran, klart du ska vara med i en fotoklubb. Jag besökte faktiskt fotoklubben här i stan tidigare, men sällskapet föll mig inte i smaken så jag har struntat i det. Är väl också lite av ensamvarg men man behöver ju input ibland! Kaveri är fin, en karelsk björnhund kanske, o kaveri betyder kompis men det kanske du visste..

Skulle jyckar löpa varje månad som vi kvinnor då skulle jag bara ha katter, haha

Kramen

2011-01-24 @ 21:27:30
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0