Söndag


Jag gör ingenting, hinner ingenting klagar jag. Men så är det väl inte säger barnen du gör ju massor av saker hela tiden. Och de har rätt jag gör en massa saker men det är som om jag inte räknar med dem, där vanliga sakerna. Vilket är helt tokigt för det är ju det som är livet, alla de där vardagliga sakerna som man gör hela tiden utan att man gör så stor affär av dem. Så min alldeles vanliga söndag har jag läst ut en bok som jag tyckte mycket om. Anders Paulruds Som vi älskade varandra.  Svd skrev i sin recension: ”Mycket bättre än så här kan det inte bli och talet om romankonstens död är som vanligt betydligt överdrivet”. Jag har ätit en lång och god frukost iförd morgonrock sedan blev det en lång promenad i solen med man och hund. Vi gick på halkiga vita vägar utan att möta mer än några få människor, två närmare bestämt. Efter lunch och te har jag har bakat en citronpaj och nu jäser degen till nanbröden i bunken. Jag har också laddat in bilder i datorn och märk dem med nyckelord (ovanligt ordentligt faktiskt). Två av bilderna har jag också bildbehandlat lite. En av dem finns till beskådande på ettvardag. Den andra ser du här:


Så nog blev det ett och annat gjort även den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Oj så väl jag känner igen mig själv! Kram på dig Kersti!

2011-02-06 @ 22:46:13
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Ja tänk, ibland behöver vi bli påminda om att vi gör nåt även när vi inte gör nåt, hihi

Tid, bristvaran i dagens samhälle, det är vad jag fått efter att jag var tvungen att sluta jobba. Och det tackar jag för, nu hinner jag filosofera, njuta av ögonblicken och bara vara. Det behöver jag efter alla hektiska år. Följer barnens vardag, med pluggande, jobbande, barnpassning, tonårsproblem, o tänker ibland: Har jag gått igenom allt det där? Och svaret är JA, det har jag, då orkade jag! För det gör man, när man står mitt i det, o när man knappt hinner reflektera över om man är tretti eller trettifem...

Kram och hoppas du får lite tid över för dig själv även denna vecka

2011-02-07 @ 12:51:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Znogge

Om vi beaktar allt det vanliga, det där som just är livet, så gör vi ganska så mycket. Hinner dessutom med att jobba även om just söndagar är lediga för en del av oss. Läsa ut en bra bok är verkligen inte det sämsta!

2011-02-09 @ 07:11:17
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0